Real Techniques Sam’s Picks kwastenset

IMG_1696

Twee en een halve week op moeten wachten, maar ze zijn er! Ik bestelde deze kwastenset op Ebay.com, nadat ik dit artikel van Melissa zag op glamandglitters.nl. Ik wilde deze kwastenset al heel lang, maar ik vond hem veel te duur! Nu vond ik hem dus voor veel minder! Vandaag laat ik dus zien hoe de kwaliteit is, hoe duur hij is en waar hij te koop is! Lees je mee?

IMG_1697

Dit is dus de RT Sam’s Picks kwastenset. Deze is dus samengesteld voor Samantha Chapman, een van de Pixiwoo zusjes. Er is ook een Nic’s Picks set, maar die kwasten waren iets minder essentieel voor mij. Er zitten 6 kwasten in, 4 voor het gezicht en 2 voor de ogen. De synthetische haren zijn superzacht en zien er mooi uit.

Ik heb deze kwasten op Ebay.com besteld. Ik heb dit ook al in mijn laatste vlog verteld, maar voor degene die dat niet hebben gezien leg ik het hier nog een keertje uit. Dit is de link van de kwastenset. Ik betaalde voor deze set maar 12,09 euro (!!!). Normaal zou deze set 45 euro kosten. Dat deze zo goedkoop zijn komt doordat deze sets afgekeurd zijn, ze mogen dus niet verkocht worden. Dat komt doordat er op de achterkant van de kwasten stukjes tekst zijn afgesleten of beschadigd zijn.

Toen ik het pakketje binnenkreeg was wel een hoek van de doos waar hij in zat beschadigd. Niks met de kwasten aan de hand verder (afgezien van het feit dat de tekst op de kwasten beschadigd is), maar de doos was toch behoorlijk toegetakeld. Ik weet niet of dat komt door de vlucht die hij maakte helemaal uit het Oosten, of dat ze in de fabriek er niet goed mee om zijn gegaan. Ik ga uit van het eerste, en gelukkig waren de kwasten zelf nog heel.

IMG_1703

IMG_1733

Multi-task brush

‘for effortless application of powder, blush and bronzer’

Deze kwast is multifunctioneel, zoals de naam al zegt. Je kan hem gebruiken als poederkwast, maar ook voor blush en bronzer zou hij fijn moeten werken. Ik gebruik hem zelf het liefst voor poeder, om m’n gezicht af te poederen. Hij is niet te groot en niet te klein, en hij voelt lekker aan op je gezicht. Al deze kwasten zijn superduperzacht, echt niet normaal!

IMG_1735

Setting brush

‘complete any look with a controlled dusting of powder or highlighter’

Deze schattige kleine kwast gebruik je voor poeder onder je ogen of highlighter. Ik vind hem vooral fijn voor de poeder. Hij is net als alle andere superzacht en ik vind de vorm en het formaat erg cute.

IMG_1713

IMG_1732

Buffing brush

‘ideal for full coverage application of powder and mineral foundation’

Dit is mijn favoriete kwast van de hele set. Hier keek ik het meeste naar uit! En hij is echt heel fijn. Ik gebruik deze met vloeibare foundation, en hij geeft een heel natuurlijk effect. Helemaal niet cakey of dik. hij blend goed uit!

IMG_1736

Pointed foundation brush

‘use with liquid foundation to build custom coverage’

Deze kwast vind ik erg fijn om concealer mee aan te brengen. Voor foundation zelf vind ik hem niks, daar gebruik ik liever de Buffing Brush voor. Hij is net iets te klein voor mij om foundation mee te verdelen over je hele gezicht, en hij is ook net iets te slap daarvoor. Voor concealer werkt hij dus wel prima!

IMG_1764

IMG_1737

Essential crease brush

‘soft, tapered design for effortless contouring’

Deze blendig kwast is zowel te gebruiken voor de ogen als het contouren van je neus. Hij is erg fijn, en blendt goed uit! Hij is wel iets aan de kleine kant, maar dat heeft ook zo z’n voordelen. Geeft een zacht effect aan je ooglook!

IMG_1741

Fine liner brush

‘ultimate tool for precision application of liquid or cream eyeliner’

Dit is de kwast die ik waarschijnlijk het minst ga gebruiken. Hij werkt bij mij totaal niet voor eyeliner! Hij is veel te dik en de bovenkant vormt geen puntje, zodat je mooi eyeliner kan aanbrengen. Hij is wel fijn voor zachte lijntjes donkere oogschaduw tegen je wimperrand, of om je wenkbrauwen mee in te vullen. Om je lippen te cleanen nadat je lippenstift hebt aangebracht werkt hij ook wel oke! Maar voor eyeliner is het een no!

IMG_1696

Dit was de review van de kwastenset! Ik ben er erg blij mee! Ga jij hem ook bestellen? X

7 thoughts on “Real Techniques Sam’s Picks kwastenset

Geef een reactie

