Essence Hello Autumn herfstcollectie 2014

IMG_9915

De zomer ligt haast nog niet achter de rug, maar Essence is er alweer met een nieuwe herfscollectie! De tijd gaat enorm snel. Met ons wisselende weer weten we het vaak niet zeker in welk seizoen we nou precies zitten. Als het dan toch over een tijdje herfst is, heeft Essence alweer wat nieuwe producten om alvast de sfeer te proeven. Met de toepasselijke naam ‘Hello Autumn’ krijg je helemaal het sweater weather gevoel. Ik test vandaag deze twee producten uit. Ten eerste de nieuwe lip cream, die afgelopen jaar een enorme hit waren, in de kleur C02 Keep Calm & Go For A Walk. Dan als tweede de eyebrow set, een palletje met 2 kleuren en een highlighter, genaamd 02 Walk In The Park. Erg mooi en herfstig!

Lip Cream C02 Keep Calm & Go For A Walk

IMG_9920

IMG_9921

Dit is een prachtige nudekleur, die er in elk licht weer anders uit ziet. Soms lijkt het wat roziger, iets meer naar de peachy kant, en soms gaat het wat meer naar het bruin toe. Allebij mooi, maar soms wat verwarrend. De namen lijken ook allemaal op elkaar in de collectie, zodat van elke kleursoort kan mixen en matchen.

IMG_9924

IMG_9927

Het pigment is heel goed, je ziet een duidelijke kleur, en het is niet te nude-achtig. Je ziet hier op de foto dat het toch meer naar het roze neigt. Het is eigenlijk precies zo’n lip cream die ze eerst ook in het vaste assortiment hadden, maar nu dus in de Limited Edition.

IMG_0192

IMG_0186

De kleur op de lippen is heel neutraal. Het staat mooi bij elke look, en is een hele acceptabele kleur om naar school te dragen. Het geeft toch net die ene touch om het helemaal af te maken!

Eyebrow Set 02 Walk In The Park

IMG_9945

IMG_9947

Dit wenkbrauwsetje heb ik gekocht om uit te proberen. Ik heb hele donkere wenkbrauwen voor iemand met blond haar. Toch vind ik het fijn om de iets ‘kalere’ plekken in te vullen.

Ik raad je wel aan om niet het kwastje te gebruiken dat er bij zit, maar een ander wenkbrauw of eyeliner kwastje, dit geeft het mooiste effect, maar als je niks anders hebt kan je natuurlijk altijd dit kwastje gebruiken!

IMG_9948

Dit poeder is niet te donker, zodat het niet lijkt dat mijn wenkbrauwen zwart zijn, of heel erg donker, omdat dat gewoon een heel raar gezicht geeft. Ik ben dat niet gewend, en mijn omgeving ook niet, dus houd ik er van om iets lichters te gebruiken.

Er zitten 2 kleuren in, een donkere en een iets lichtere, ik gebruik de lichtste het meest, en een highlighter. De highlighter gebruik ik niet echt vaak, alleen soms in de binnenste ooghoek.

IMG_9960

Het pigment is niet geweldig, maar makkelijk op te bouwen, zodat je niet gelijk te veel hebt. Als je een wenkbrauwpotlood of poeder koopt, zorg dan wel dat het de goede kleur is, net als een foundation.

IMG_9916

Hopelijk vonden jullie deze review leuk! Tot de volgende keer!

 Lip Cream C02 Keep Calm & Go For A Walk kost 1,99 euro

Eyebrow Set 02 Walk In The Park kost 2,59 euro

Essence is te koop bij Kruidvat en Trekpleister, collectie is verkrijgbaar van september tot half oktober. 

 

 

7 thoughts on “Essence Hello Autumn herfstcollectie 2014

  1. Leuk artikel Fleur! Ik zag je reactie op de instagram van Gregor en toen zag ik dat jij het was. Toevallig! Erg leuke blog en foto’s om jaloers op te worden..

    x Yara

    Like

Geef een reactie

